måndag 14 oktober 2013

Långt mellan varven..

Blogginläggen duggar inte tätt hos mig.. Men jag har inte den rätta tiden att lägga inlägg ofta.. Ej heller att läsa de bloggar jag följer.. Har varit mycket jobb nu med långa dagar och i natt jobbade jag extra och likaså blir det extra jobb i helgen som kommer.. Lediga stunder pluggar jag och så har jag fotograferat en del med.. Några timmar till på var dygn önskas, eller en superkraft som gör att man kan utnyttja alla dygnets 24 timmar med allt man vill och behöver göra..

Vill inte tacka nej till fotograferingar, det är ju så kul och det är avslappnande.. Men, det tar så mycket tid, det är ju inte bara fotograferandet.. Sen skall jag rensa och gå igenom bilder.. Fixa lite på de bilder som man kan välja på och sedan fixa till dem bilder som de valt.. Mååååååånga timmar rullar på.. Men som sagt kul.. 
Men pluggeriet borde få all den tiden egentligen.. Men inte ens i närheten lika kul..
Förra helgen var det Skördedag nere i byn, en massa försäljare som sålde hantverk och egenproducerad mat som tex marmelad, must osv..
Jag köpte denna kransen av Sara som har en liten butik i Biskopsmåla, Kransar å sånt.. Så fin!!
Nu mina vänner skall jag försöka lägga min trötthet åt sidan och sätta igång och plugga lite.. Och jag kan meddela att jag inte tycker det är ett dugg roligare nu efter någon vecka, snarare tvärtom.. Om jag bara slapp!!!

Ha nu en fortsatt fin dag och njut av den härliga solen som lyser upp de vackra färgerna på höstträden..


3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är duktig som pluggar och jobbar också, att ha läsandet när man väl jobbat färdigt är jättejobbigt. Jag hejar på dig.
Kramar
AnnaMaria

Hem och Lycka sa...

Jaaa, lite mer tid varje dygn tack, vad bra det vore! Du tar så fina bilder men förstår att det tar mycket tid..

kram Mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det blir ju så när man har mycket annat som tar tid, bloggen blir lidande. Att jobba och plugga samtidigt är strongt gjort!!!! Och dessutom allt jobb som är kring fotograferandet, men jag kan tänka mig att det är där du fyller på med energi att det är det du tycker är kul. Ha det fint!
Kram,
Regina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade