torsdag 2 maj 2013

Inburad Buddah!!

Bloggar två dagar på raken, det var ett tag sedan.. Har egentligen inget speciellt att skriva om men skriver ändå =)
Idag har jag varit ledig och jag hade ingenting planerat, en helt fri dag att göra vad jag vill.. Solen har visat sig på sitt bästa humör så den ville jag ju utnyttja.. Har suttit i solen och läst en hel del idag..
Fick ett sms av min fina vän Anna på förmiddagen, hon undrade om jag ville ta en promenad på hennes lunchrast, så det gjorde vi.. Fortsatte solläsandet när jag kom hem och då kom nästa fina vän, Pia.. Hon ville låna en bok som jag tyvärr inte hade hemma, men jag hängde med henne till Maxi en sväng..
Fick för mig att köra och köpa några blommor som jag planterade ute och en fick komma in i buren.. Krukan köpte jag på Maxi och Buddhan hade jag sedan innan..
Så nu har buren med murgröna och Buddha i hamnat på vårt skåp i sovrummet.. Får väl se om den kommer att stå kvar där, men ett tag iaf..

I morgon jobbar jag 8-18.30 och sedan har jag HELG!!! 2 dagar på rad som jag är ledig, det var en månad sedan sist jag var det, skall bli skönt.. Skall plåta liten tjej på lördag och på söndag skall vi ha kalas för blivande 15 åringen här hemma, så helgen kommer att gå fort, allt för fort i vanlig ordning..

Ha nu en fin fredag i morgon och njut av våren..

4 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Ha en riktigt härlig helg!
Kram/Lena

sofie sa...

Åh vad skönt med ledig helg! Njut ordentligt! Håller tummarna för att solen också stannar kvar!
Hur ser de ut för dig framöver med fotografering? Förstår att du har massor att göra, och med studeny o allt va det va ;) Men när allt lugnat sig lite så vill jag boka lite tid med dig:)
Kram Sofie

LOPPISLIV sa...

Söt Buddha :-) Visst är det härligt nu när våren äntligen är här, man får så mycket ork och inspirationen kommer i takt med solen, en härlig känsla :-))
Ha nu en fin helg med kalasande och allt!! Kraaaaam Paula

Källeboda lantliv sa...

En söt liten bur jag ha en precis likadan ...buddha figurer har blivit populära nu ...buddah är ju en figur som står för lycka å välstånd ...därav hans figur ...han var en man som gav mycket bla så kommer meditationen härifrån ..jag googlade på buddha ...där fanns mycket intressant info...precis hemkommen från min resa, då jag var i ett tempel å fick välsignelse och lycka av en munk ! han gav mig ett armband med denna välsignelse..lite häftigt !därav mitt intresse för buddha figuren ..yogan har väckt många intressanta tankar ! ja ja kansek ville du inte veta detta ..hi hi...kram iallafall
hoppas allt är bra med dig !
jag har mycket att gå igenom nu ..hi hi ..
jeanette

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade