lördag 6 april 2013

21 år som mamma och Kunglig glans..

Idag för 21 år sedan låg jag på BB i Karlskrona med en underbar liten nyfödd son i min famn.. Lille Johannes hade kommit till världen.. Han är fortfarande lika fin men en aning större.. 
Vi har firat honom idag efter jag slutat jobba och nu är han iväg med kompisar.. Hoppas han är nöjd med dagen..
Celebert besök fick Johannes på sin födelsedag.. Våran kung Karl XVI Gustaf med fru Drottning Silvia besökte Olofström.. De kom med helikopter, gick en vända och lyssnade på barn som sjöng, och sedan lika snabbt som de kom for de vidare för att fortsätta sin Eriksgata..
För 25 år sedan var de här senast på Eriksgata och jag såg dem även då.. Om jag minns rätt så regnade det den dagen, men idag så var det strålande solsken och en härlig vårdag.. De var på bästa humör och kungen skämtade med publiken..
Jag hann ta några bilder lite snabbt innan jag var tvungen att cykla vidare mot jobbet där jag var i några timmar innan jag for hem för att kalasa för sonen..

Ikväll har jag bara suttit i soffan och redigerat lite bilder och bara slappat.. En skön kväll.. I morgon är det lite jobb igen som gäller..
Hoppas ni har haft en fantastisk vårdag..

3 kommentarer:

Källeboda lantliv sa...

Ja där har vi ju kungen ! Jag missade honom igår .. Har lite svårt för stora arrangemang .. Fullt av folk massor av stoj ! Håller mig helst hemma ..nu fick jag ju en skymt av honom .. Hi hi ..grattis! Till sonen ja vad åren går .. Suck !

Men vi ska vara glada att vi är friska .. Någorlunda iallafall .

Ha en skön helg .
Kram Jeanette

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Jag hörde på radion att de hade varit där.
Du fick riktigt bra kort i folkvimlet.
Ha en fin början på veckan!
Kram Anette

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Så ni hade finbesök :O)

Grattis till sonen i efterhand!

Önskar dig en fin start på nya veckan!
Kram Milla

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade