fredag 15 mars 2013

VÅÅÅÅÅÅR!!!!

Eller hur är det... För just nu är det vinter utanför våra fönster.. Idag skiner iaf solen så man kan få lite vårkänsla, men det ligger allt för mycket snö här..
Igår kom det en massa snö och då såg det ut så här när jag tittade ut genom köksfönstret:
Stora snöflingor och massor av snö.. Jag skottade när det höll uppe men hann inte mer än in förrän det vräkte ner igen och nästan lika mycket till kom det på en kort stund..
Idag ser det ut så här när jag tittar ut genom samma fönster:

Solen skiner från en klarblå himmel och det är ett härligt väder ute.. men jag tycker minsann att det var onödigt med den snö som kom, och jag hoppas det försvinner fortare än kvickt.. Nu vill jag ha vår med blommor i rabatterna och värmande sol så man kan sitta ute med te och få färg i trynet..
Idag hade jag finaste besöket på länge.. Min kompis sedan barnsben, Carina, var här på besök.. Vi träffas allt för sällan.. Hon bor bara ca 4 mil härifrån men det blir liksom aldrig av att vi kör till varandra.. Vi försökte räkna ut när det var senast, och Cina trodde att det var innan vi köpte huset.. Så minst 4,5 år sedan sist.. Jag lovar här och nu att det inte skall ta så lång tid innan jag besöker henne.. För vi har riktigt trevligt när vi träffas..
Den fina buketten här över fick jag av henne..
Slängde ut min gamla bukett jag hade i en vas, men jag missade lite.. Men tycker det blev en kul bild av det så fick springa in och hämta kameran.. Så nu har vi vår i en buske i trädgården =)

Ha nu en fin fortsatt fredag och en bra helg.. Själv skall vi till Österlövs Byakrog med ett par kompisar och äta gott.. I morgon och på söndag jobbar jag, men det går ju bra det med..

3 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Hej ♥ VERKLIGEN vår va? nu får den ta och komma eller hur. SÅ vackra underbara bilder ändå. Ha en fin helg kram

Källeboda lantliv sa...

Visst vill vi ha vår nu ! Verkar avlägset bara .. Suck ! Kul att träffa vänner .. Dom ska man vara rädd om ! Har inte gjort mycket idag .. Gått en långgrunda med väninnan på 2 timmar , skönt i solen ..fixat lite våfflor till gubbarna som spikar ett trädäck till husvagnen .. De har iallafall förhoppning om en sommar .. Hi hi .. Får väl tro på det också .. Hoppas din jobb helg varit bra. ! Kram Jeanette

Monika sa...

Jag vill också ha vår! :o)
Men även fast jag är trött på vinter så tycker jag att dina fina vinterbilder är bedårande vackra. Och buketten.... underbar!

Kul bild med den kastade buketten också :o)

Ha en skön söndag o en fin start på en ny vecka i morgon!
Kram
Monika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade