måndag 11 juli 2011

Rabarber!!

Här kommer ett litet inlägg från trötta mig.. Har ju jobbat i natt och har inte sovit för att kunna somna ikväll.. Men det funkar bra och jag tror jag kommer att sova gott i natt.. Jag har hållt mig vaken idag genom att promenera en extra runda hem från jobbet, lånat ljudbok på bibblan, handlat, kört till Norje för att hämta mitt minneskort som legat hos min "SRF-chef" i en månad, promenerat till vv (där det gick bra) lagat mat, ätit och nu blogga =)


Förra veckan fick jag för mig att jag skulle göra något med våra rabarber vi har i trädgården, som jag för övrigt fått av min fina vän Mona.. Jag letade lite i recepten på nätet och hittade ett enkelt recept på rabarbersaft, så det gjordes.. Gott blev det =) Det blev ca 3 liter saft..
Nu skall jag hålla mig i soffan tills det är dags att förflytta min lekamen till sängen..


Njut av kvällen, sov gott i natt och ha en suveränt bra tisdag..


Kram Mia

7 kommentarer:

Patricia sa...

Att du fixar att vara vaken utan att sova lite när du går av .. det fixade inte jag när jag jobbade natt .. men du lär förhoppningsvis sova gött i natt .. =)

Va du är duktig med ditt VV .. bra jobbat!!

Åh rabarbersaft som är så gott, kanske skulle göra en sats jag med, har ju gott om rabarber som bara står där ute .. =)

Må så gott o sussa gott inatt!
Kram Patricia

Vita Falkens Lantliv sa...

Hejsan!

Rabarber kan man göra mycket gott av:)
Kan inte fatta att du orkar hålla ögonen öppna......jag hade varit svimfärdig;)

Du som håller igång och äter bra m.m Vet du vad man ska göra när man har svin ont i sina benhinnor? Vila eller köra på eller vad?

Ha en skön kväll!
Kram Susanne

Matilda Wik - fotograf i Norrköping sa...

Sv: Ja det har han verkligen! :)

Vita Falkens Lantliv sa...

Tack snälla för din kommentar:) Jag tror nog mina dojor har gjort sitt och det är nog där jag får börja:)

Tack!
Kram Susanne

Lotta sa...

Rabarbersaften ser underbart läskande ut! Tack för de ljuvliga bilderna! Kram lotta

Hanna sa...

Så gott.
kram
Hanna

Annelie L sa...

Jag fattar inte hur du orkar vara vaken utan att sova något alls...lyssna på ljudbok är rena rama sömn medlet för mig i vanliga fall, skulle jag försöka mig på att göra det när jag inte sovit på ett dygn skulle jag väl somna innan jag ens hann trycka på play knappen...
härlig saften ser ut.
Hoppas du sovit gott i natt och får en fin dag idag.
Kram Annelie

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade