onsdag 24 februari 2010

Takdropp...

Åh vilken dag vi har haft i Blekinge idag.. Solen har visat sig från sin ljusaste sida.. Jag tog mig ut med kameran på axeln och gick en runda på 56 minuter, effektiv tid.. Man hade ju önskat en lite mindre vit värld, tycker det är lite tråkigt nu med vinterbilder men några fick jag ändå till som jag är nöjd med.. Vill man se alla bilder jag tog idag så klicka HÄR så kommer ni till min Pixbox sida..


På tal om takdropp.. Detta kan man väl kalla takdropp om något ;-) Detta är ett sommarhus så här har ingen varit sedan senaste snön kom..

Men visst känner man lite vårkänsla ändå?? Sol och takdropp!! Nånstans där bakom nästa hörna ligger våren, jag känner det.. Det skall ju komma mer snö är det sagt men det skall oxå komma regn och det känner jag är lite vårlikt det med, men då kan det bli en farlig halka så var försiktiga i trafiken..
På måndag är det första mars och i slutet av den månaden så räknar jag det som vårmånad så nu är det inte långt kvar..
.
Efter fotorundan så blev det matlagning till oss och idag var vi tre av tre som åt.. Varmrökt lax vill inte Amanda missa.. Gott var det..
Efter maten så åkte vi till Holjebadet, jag simmade i 40 minuter och Patrick var på gymmet och tränade.. På onsdagskvällarna så är det bara motionssimning som gäller i simhallen från kl 18.. Då släcker de ner och tänder ljus.. Mysigt!!
Efter simning så tog jag ett bubbelbad, jag och 4 karlar hamnade i den poolen.. Trevligt ;-)
.
Nu kollar vi på stafetten i skidor och oj vad spännande det är.. HEJA SVERIGE!!!!!
YES YES YES!!! De tog guldet.. Extra skönt känns det efter att norska Nordthug var så jäkla kaxig och räknade bort Sverige :-D
.
Ha nu en fortsatt bra kväll och natt och en njutningsbar torsdag...


20 kommentarer:

Tina sa...

Hej huttiga vän!! Va duktig du är. Simmar & promenerar!!
Själv har jag skottat snö & jobbat. Nu är jag trött & ska gå & sova..Zzzz...
Ja, det va underbart med solen idag.Den värmde gott.
Ha en underbar Torsdag!!
Varm kram till dig fina vän!!
Tina

Pia sa...

Härligt med solen som visar sig från sin bästa sida emellan varven.
Våren finns där någonstans, försöker bara spela oss några spratt innan hon kommer ordentligt.

Fina bilder Mia!

Ha en härlig torsdag.
Kram,
Pia

LjuvligtLantligt sa...

Men oj, känns väldigt nära! :) Jag arit med sambon här förr när han jobbat på sjukhuset, gillar verkligen hamnen o stan..så otroligt vackra hus överallt. Skulle lätt kunna bosätta mig här med eller utan raggare ;)

Kram Git

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, idag har det verkligen varit härligt väder här också. Jag tog mig en promenad på förmiddagen och det var underbart. Sen var jag redo för att gå ner i lokalen och packa upp ur kartongerna igen......
Ett tu tre så har vi våren här ska du se och det kommer att bli så gott.
Ha det fint också håller vi tummarna för mer solsken, eller hur?!...
Kram Mia

Maritha sa...

Såg att du önskade dig en Arne, en Thomas är också bra för en sån har jag som skottar i stugan.

Ja visst blir det härligt när solen ska börja tina bort all snö. Här är det ett tag kvar -26 på morgonen och hela helgen blir kall.

Ha det gott!
Kram Maritha

Penseldraget sa...

hej mia
de gör inget om du upprepar dig =)såna kommentarer gör ju inte ont direkt =) en arne vore ju perfekt, kan du inte annonsera efter en sån =) vackra bilder ska in o kika på dom nya nu =)
kram pia

Nina sa...

Och jag såg just förlusten i hockey, synd..

Fina foton i vanlig ordning! Snart får du fota vårblommor :)

Kram Nina!

kungen o majkis sa...

Visst är det härligt att man kan börja aaana att våren kanske inte är så långt borta iallafall :-)! Kanonfina bilder!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var fina vinterfoton, du har ju fotat annat än snön, jättefint. Fast det får gärna regna ljummet regn bara denna snö går bort. Men på måndag är det ju mars och då var det väl katten om det skulle vara så kallt.
Ha det
Goa kramen
AnnaMaria

Uttan sa...

Men så mycket fina bilder som visar vårkänslor.
Kul det där med pixbox hur Du nu gör?

Snacka om att ha dragit ner rullgardinen i sommarstugan :o)kul bild.

Så skönt med bad.
Jag har fått Spa bad av mina döttrar så det ser jag framemot.

Stafetten...Guld! Kul!

Kram!

Vita drömmar och choklad sa...

Vilka vackra foton du knäppt. Fantastiska!
Kram Milla

Patrik sa...

Så fina bilder du tagit i från vackra Blekinge idag.
Kram
Hanna

Godastunder-tokigaidéer sa...

Vilka härliga sommar bilder du bjuder på, häftigt med snön som hänger ner från taket...
Lät härligt med bubbelpool, vi tänkte sätta in ett hörn badkar med bubblor hemma, jag längtar tyvärr står det andra måste först på listan att inhandla....Det är i alla fall förberett i vårt nya badrum.

Ha det så bra
Kram Anna

årstidens bästa sa...

Härliga bilder du visar Mia.

Men snön från taket....jisses....

Det har inte börjat "halka ner" här i Dalarna ännu.

Kram till dig

Signe 1 sa...

Vilka fina bilder du har tagit, du är duktig att fota!!:-)

Och YEEES de tog guld våra duktiga svenskar!!:-)

Kraam Sofia

Nyanser av vitt sa...

Vad duktig du är med dina promenader och fina foton har du tagit också.
Kram Agneta

Anonym sa...

Ja visst är det mysigt med levande ljus i simhallen. Härligt med bubbelbad. Finfina bilder du tagit.
Ha det gott ! Kram Annika

livet på utanäs sa...

Tror nästan att ni har mer snö än vi ... men vi har ju så inni nordens kallt , brrrrrrrrrrr

Ha en fin helg !

Kram Sussi O

fröken Sätterlund ✯ sa...

Du är så duktig med din motionering. Jag önskar jag fick lite motivation också...

Vilka fina bilder du har tagit. Det var ett rejält snöhäng :D Här hemma är det fortfarande lite för kallt... Men jag hoppas det blir varmare snart :)

Trevlig helg!
Kramar Therese

Vit som snö sa...

OJ vad mycket snö ni har!!!
Jaa det har ju vi också men så bor jag ju höööögt upp i norr...
Hoppas du får lugna nattpass nu.
Kram Cilla

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade