tisdag 23 februari 2010

Vill ha en Arne!!

Ja nu undrar ni nog, varför jag vill ha en Arne.. Jo jag vill ha en Arne som granne som har en traktor och som skottar till oss.. Mina föräldrar bor granne med ett underbart pensionärspar som hjälper mina föräldrar med både det ena och det andra.. Mannen heter Arne och han har en liten traktor med snöblad på.. När jag bodde ihop med barnens pappa i Kyrkhult så anlitade vi honom på vintern till att skotta vår garageuppfart för en peng.. Det var perfekt.. Den hjälpen hade varit guld värd nu när vi har två upp/nedfarter och en liten plan att skotta.. Plus att vi har en trappa upp till trädgården, en gång runt huset, trappen och en gång ner till postlådan.. Allt det skottade jag idag och var mäkta förvånad över att det bara tog 54 minuter, men jag var totalt genomsvett efter... Får se det som bra träning.. Skulle ha gymmat idag men tog skottning istället.. Här är bilder på allt jag har skottat, lite svårt att få en uppfattning om hur mycket det är kanske, men det är en hel del..




Efter all skottning så körde jag till mamma för att hämta henne.. Hon ville till Olofström och handla så då passade jag med på att handla.. Sen hem och laga mat.. Trodde min Amanda och Emelie med skulle äta men så var inte fallet så det blev massor av mat över.. Kan bli galen när man stått och lagat mat och så skall de inte ha av olika anledningar.. Men men.. Köttfärslimpan åkte i frysen, den får ätas upp en annan dag..
.
Nu är det Halv åtta hos mig och sedan Bygglov.. Me like!! Ha en bra kväll!!



17 kommentarer:

Nina sa...

Ojoj, vad motion du har fått! Det är roligare att skotta om man tänker på motionen och den friska luften :)

Så bra att du hade lagat sån mat som gick att frysa iaf, det är ju alltid bra att ha lite i frysen om man har lite bråttom nån dag.

Ha det kanon!
Kram Nina!

Lilla Rummet sa...

Tack för lyckönskningen i morgonon. Vilket gympapass du fått i och med snöskottningen och frisk luft dessutom. Vad duktig du varit.Ja, man skulle behöva en Arne ibland, helst en som skottar ner all snö från taket som nästan är en halvmeter.
Tråkigt att laga mat och ingen vill ha....ha varit med om det när det gäller barnen.
Ha en mysig kväll
Kram Britt

nettan sa...

jag ahde gärna oxå haft en arne .. kram N

Zebbes mamma sa...

visst berör det en mer när man vet hur de mår innan sjukdomen bryter ut totalt. Ibland känner jag att det vore lättare om han hade fötts med den fullt utvecklad. Nu får man ju vara med om försämringen.. usch.. tack gulliga du för alla dina fina och kloka kommentarer. Jag blir alltid lika glad :)

Jag vill också ha en Arne som granne!!! kan man inte klona honom under vinterperioden?? :)

Ha det bra så länge..

Kram Mia

Uttan sa...

Vet du den där helgen Mannen skottade alla tak så gick Han ner 1 kilo! Inte illa!!!

Köttfärslimpa i frysen är väl toppen det är bra att ha att ta fram.

Jag har nu tittat på samma program som Du och det är SÅ bra.
Mija är helt otrolig-vilken smak hon har alltså.

Kram!

Godastunder-tokigaidéer sa...

Bra träning du fått. Här hemma sätter jag min man och mina två pojkar på skottningen killarna är 15 o 17 år så de kan gott hjälpa till. Jag förstår hur du har det med maten om hur många som äter hemma, min älste har flickvän så ibland äter hon med oss, så ibland är vi fem eller fyra eller tre inte lätt att laga så det blir lagon heller.

Ha en skön kväll
Kram Anna

Anonym sa...

Vad du varit flitig med snöskottningen ! Kan tro att det var svettigt. Ja de där ungdomarna är roliga i bland, antingen ska nästan ingen äta hemma eller så kommer det någon extra som man inte vet om, hopplöst när det är så, känns så väl igen.
Ha det gott ! Kram Annika N

LjuvligtLantligt sa...

Ja jäklar vad du skottat idag!! Hoppas du inte får träningsvärk, det hade jag fått!!

Ha en underbar vecka!
Kram Git

hemma hos lilla mej sa...

Vad du har skottat.förstår att du skulle vilja ha en Arne....a har dataproblem vet inte va det är blir galen när grejer inte funkar!!!!Vad gott med köttfärslimpa.Ja dom barnen♥ Ha de gott vännen Kraam Rita ♥

Huset vid ån sa...

Vilken trevlig blogg jag trillade in på....Visst är det bra att ha en Arne med traktor i detta vinterlandskap! Själva har vi en Gunnar som kommer med traktorn o det är guldvärt!Fniss... Visst är halv åtta hos mig ett bra o lagom program o sedan bygglov med duktiga inredaren Mija.....Det stod på programmet här igår också! Önskar dig en bra onsdag! Kram Therese

mo sa...

Jo jag förstår verkligen att du har jobbat på, vet ju hur stor uppfart ni har...bra jobbat :) Vår uppfart känns mini jämfört o ändå kan man få lite ont i ryggen av att skotta, som tur var snön inte så tung igår....

Jo min sjal blev oxå kort i "knytet", vet inte om man kanske skulle ökat mer än en maska när man kommit en bit på väg så det blev lite mer att knyta av...tycker ju det är snyggt när det hänger ner lite men så blev det inte nu...sen sticks den ;(... Men jag får väl ha den över jackan eller så....lite kul att sticka är det ju...

Ha en fin dag, kram

Arnes dotter sa...

Va go du är Mia :-)
Jag vill också ha en Arne som granne...Även om "din Arne" råkar vara min far så bor jag också på fel ställe för att få del av hans traktor och snöplog.
Men jag vet att Arne tycker om att hjälpa till och vara hustomte både här och där. Och jag vet också att han fått mycket hjälp tidigare av en annan Arne som bor mitt emot när datorn krånglat och så...
Och en sak till: Snöskottning är mycket bättre träning än gymmet!!!
Kram på dej

Tanja, 30+ sa...

Tänker på en sång...som de sjöng när Kurt Olsson va på tv (på 1900-talet)...
"ARNE, ARNE, han e jättebra..Han e jättebra, han e OOOTROLIGT bra"...
haha..
Verkar stämma ju!
Fast jag känner en Arne. Han e INGE BRA ALLS faktiskt.
Kanske nåt o trösta dig med?
Haha

Kram

Tanja, 30+ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tanja, 30+ sa...

O du...

Va fin bloggen är!!!!!!

Anonym sa...

Ta det lugnt med skottningen! Hela hjärtavdelningen i K-na var full av folk med bröstsmärtor efter helgens snöskottning! Kram Tutti

Anonym sa...

maste kolla:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade