onsdag 2 september 2015

Semester!

Så var mina tre veckors semester över och jag har redan jobbat i drygt en vecka.. Fy tusan vad de tre veckorna gick fort, de bara försvann.
Jag gick av från jobbet fredagen d. 31/7. Meningen var att jag skulle ha en helg där jag skötte om mig själv när Patrick rockade loss på Helgeåfestivalen. Jag hade ansökt om Fotopass men inte fått något svar så jag räknade kallt med att hålla mig hemma och bara vara. Men så fick jag ett meddelande på Facebook från en fotografkollega som skrev att det låg ett Fotopass till mig och bara väntade. Så jag snabbladdade batterier och packade ner kameror, minneskort och lite annat jag behövde och drog till Knislinge för att fotografera och lyssna på go musik.
De hade mailat mig men av någon anledning så hade mailet irrat runt och inte hamnat hos mig.
Men vilken tur att jag fick ett pass, hade superkul i dagarna två där jag bl.a fotograferade Europé, Quireboys, Björn Rosenström och Syd & Ekman, plus en massa andra.





Jag och Patrick hade bara en veckas semester tillsammans, min första och hans sista. På torsdagen åkte vi till Simrishamn där hans föräldrar har sin husvagn, vi lånade den till söndagen.
Vi åkte bl.a till Kåseberga för att besöka Ales Stenar. Jag ville dit på kvällen för att fotografera kvällsbilder.
Det är så otroligt vackert där, det är som att gå in i en kyrka, jag blir alldeles lugn.



På lördagen kom min bror och hans fru. De skulle följa med oss på konsert i Öja utanför Ystad. Sanne Salomonsen och Kim Larsen stod på scen. Riktigt bra var de.




De andra två veckorna har varit lugna. Patrick har ju jobbat och jag har skött mig själv. Sista veckan blev en påhälsningsvecka då kompisar och föräldrar besöktes.

Två fotograferingar har med gjorts. En bebis och en släktträff där faktiskt jag med var släkt med de festa.





Min semester avslutades med en trevlig och kul kräftsskiva hos en fin vän och så en konsert med Sanna Nielsen.




Jag har haft tre fantastiskt fina veckor med strålande sol och värme. Jag hade semester precis när det var som finast ute. Hur härligt som helst.
Men nu är det jobb som gäller. Men nu under hösten så kommer det bli en resa och så lite weekends. Så jag tror att även resten av detta året kommer att gå undan och jag vet redan nu att detta året kommer att avslutas på bästa sätt


Hoppas ni har haft en lika fin sommar som jag.

Kram Mia


2 kommentarer:

Nina sa...

Härlig läsning :)
Önskar dig en fin höst!
Kram Nina

HWIT BLOGG sa...

Härligt! Och jättefina bilder du tagit också!
Önskar dig en skön helg nu...
Varm kram,
Titti

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade