fredag 9 november 2012

Möss!!

Jag har ju berättat innan att vi har fångat en del möss under vasken, närmare bestämt 12 st där och en i källaren.. I början av veckan så hittade jag musskit i vaskskåpet, men den rackaren som gjort sina behov där hade inte varit på fällan.. Igår satte Patrick en liten bit kött i fällan och det tog inte lång stund förrän jag hörde fällan gå igen och ett ljud.. Och där låg denna:
Den fjortonde musen denna hösten.. Faktiskt får den skylla sig själv, den har inte i vårt vaskskåp att göra, inte i huset heller.. De skall hålla sig ute.. 

Något bra mycket finare att titta på är lilla Liam som jag plåtade i onsdags.. Han hade ju massor av spring i benen och det var mycket att titta på, men några bra bilder fick jag.. På bilden här under lekte jag tittut med honom vid en stubbe.. Han gömde sig och när han visade sig så knäppte jag bilden.. Tittut är en bra och rolig lek tyckte Liam..
Tittut!!!
I natt har jag jobbat, och det var mitt sista arbetspass denna vecka.. SKÖNT!!! Nu är jag ledig till måndag eftermiddag och jag skall bara njuta.. Härliga helgen!!

Ha nu en härlig fredag och mys riktigt ordentligt..

6 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Håller med dig. De får skylla sig själva. Lille Liam är underbar. Såg fotot på Facebook. Du är mycket duktig. Ha en mysig fredag
Kram Agneta

Källeboda lantliv sa...

Låter som om det var här .. Vi har också tagit ett antal möss här ..suck ! I morse vaknade jag av mus gnag någonstans ..de otäcka rackarna... Njut av ledig helg. ! Kram jeanette

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Man vill att mössen ska hålla sig utomhus.
Det konstiga var att musen såg glad och fridfull ut;)
Kram Anette

Ett Vitare Hem sa...

Ha en riktigt underbar lördag!
Kram/Lena

Birgitta sa...

Härlig bild på Liam! Att leka titt-ut är nog ett bra fotoknep :-)!
Musen får skyla sig själv att den var så sugen på kött! Vi laddade ju vår fälla med geléhallon och det gick ju bra också.
Ha en skön helg!
Kram Birgitta

Karin sa...

Möss vill man inte ha inomhus! Härlig bild på den lille killen. Trevligt att titta in här hos dig. Det var så länge sedan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade