söndag 28 november 2010

Första advent!!!

 När första ljuset brinner står julens dörr på glänt, Och alla mänskor glädjas att fira få advent...
Ja nu är det första ljuset tänt och vi har knappt 4 veckor kvar till han med vita skägget och röda kläder uppenbarar sig kommer.. Så nu måste jag ju sätta fart med julklapparna.. Tre styck är inköpta men några till får inhandlas och jag hoppas jag hittar dem på onsdag då jag, Amanda och vänner till oss skall till Ullared för shopping..

Första ljuset brinner i två av våra tre adventsljusstakar, den tredje brann i morse i köket..

                                                  


Ute snöar det för fullt och som ni säkert vet nu så gillar jag det inte, sen får det vara hur vackert det vill, jag vill inte ha någon snö..
Men som sagt är det ju vackert och jag försökte plåta vår bänk och lampa i trädgården.. Bänken skulle vi ju tagit in innan snön kom, så det måste göras inom det snaraste så det inte blir förstörd..


Just nu är Patrick nere i byn och säljer korv för Lions räkning.. Det är ju julskyltning idag och det är ju mysigt, men jag skippar det.. Jag tyckte det var skönare att tillbringa de timmar jag har nu innan jobbet i soffan.. Jobbar min sista natt av tre i natt sen är jag ledig i tre nätter... Skönt skall det bli med ledighet.. I morgon kommer hantverkarna och skall göra det sista på våra fönster, eller det näst sista.. Alla fönsterbänkar hade ju inte kommit men de skall göra klart runt fönstrena och sätta upp de fönsterbänkar som finns.. och det skall bli otroligt skönt.. Har blommor och fönsterlampor stående på en massa ställen i huset som skall upp i fönstrena..

Njut nu av första advent, ta lite varm glögg och en pepparkaka..

10 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så mysigt med alla ljusen, december är en härlig månad. Har snöat hela dagen här också, och jag gillar det inte heller! Väldigt mycket snö för och vara nov.
Önskar dig en bra adventskväll
Varm kram
AnnaMaria

LjuvligtLantligt sa...

Du gör rätt i att stanna hemma o slappa.Det har vi oxå gjort hela kvällen förutom när jag fick ett smärre psykbryt på slarviga dottern men det blåste snabbt bort igen :)

Kram Git

Nina sa...

Ja, det är kanske bäst för soffan att få komma in, men ett fint foto blev det iaf :)

Ha en bra natt och skön ledighet sen!
Kram Nina!

Nyanser av vitt sa...

Så mysigt med alla ljusen vännen och skönt att era fönster snart är helt klara.
ha det toppen
Kram Agneta

årstidens bästa sa...

Hallå där!

Du är Lycklig vinnare hos mig.....
:)

Kram
Linda

Vit som snö sa...

Kunde inte skrivit det bättre själv;) Jag gillar varken snö eller kyla... och ändå bor jag i Norrland... Hmm, jaa ibland undrar man hur man är funtad;) hihi
Vad kul att fönstren snart är på plats, du kommer att pynta finare än nånsin gissar jag:)
Ha det skönt nu under din ledighet!
Kram Cilla

oumberligating sa...

Allt är så vackert på alla fina adventinlägg i bloggvärlden, avsot att göra ett på min blogg...hade blivit något med typ...."det luktar bränt, något har hänt, det är visst första advent"......som du förstår kan man bespara sina läsare så dåliga rim!
Fint i allfall hos dig, gillade de grövre ljusen i krukorna, mera min stil, don efter person......förlåt, nu spårade jag ur igen!
Fast med dagens inlägg hos mig så vill jag visa på min lite känsligare sida...hoppas det funkar!
kram ifrån Oumberlige Peter!
PS: Ha en fin vecka!

Nyanser av vitt sa...

Grattis rara bloggvän. Du vann första pris i min utlottning.
Maila din adress till nyanseravvitt@gmail.com
Kram Agneta

mo sa...

Tjenixen.
Hoppas du får dina fönsterbrädor på plats snart, det är ju så trist att gå o vänta...
Fin adventsljusstake du har fixat till, brinner ju bra mycket längre med blockljus.
Ja nu är det ju snart dax för er att åka till Ullared, kan förstå att det inte känns kul när det är så mycket snö, hoppas vägarna är bra i alla fall....
Kramar på dig

LOPPISLIV sa...

Hej Mia! Vi gjorde som du, skippade julskyltningen vi också, kändes mysigare att stanna kvar hemma och dricka glögg :-) Vi var ju på galaj í lördagskväll med din bror o fru :-))

Brrr sånt vinterväder vi fått nu va?? Men ack så vackert när solen skiner. Tack för rara födelsedagshälsningen. Stor kram Paula

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade