torsdag 7 januari 2010

Sista natten denna vecka..

Ja alltså sista natten på jobbet för denna vecka.. Några härliga nätter och dagar finns det ju annars kvar på veckan.. Jag skall vara ledig tre nätter sen och det skall bli skönt, har ju jobbat två helger på raken nu så lite ledig helg är ju inte fel..

Idag var det sömn fram till kl 15.10.. När jag hade ätit frukost och fixat till mig lite så tog jag och Patrick på oss och traskade en runda.. Gick ner till byn för att shoppa till mig.. Vad jag shoppade?? GARN :-D I natt på jobbet så skall jag sticka en svart mössa till min dotter, Amanda.. Hon vill ha en grå med så jag får köpa grått garn en dag med.. Men först skall jag göra lite nytta på jobbet innan jag slår mig ner och stickar..

På tal om mössor.. Vad kul att det var några stycken som ville vara med och tävla om en mössa.. Ni som inte anmält er till tävlingen i förra inlägget och skulle kunna tänka er en mössa som jag har stickat så går det bra att kommentera förra inlägget så är du med i dragningen..

Just nu sitter jag med tv'n på.. Tv1 kör ett program med kanonbra musik.. Det är massor av artister som sjunger Michael Jackson låtar.. De firar Michael Jackson- 30 år som artist.. Han är med som publik så det var alltså innan han dog.. Läste nu att det är en konsert från 2001.. Bra är det i vilket fall.. Och nu kom han själv upp på scen, nu är det hans tur att sjunga och dansa.. Me like!!

Nu skall jag återgå till mitt jobb och sen stickning.. Vi ses i morron..





15 kommentarer:

Pia sa...

Vad skönt för Dig att få vara ledig några nätter nu, och framförallt när alla andra är lediga också! Det är Du ju inte bortskämd med.

Du är flitig med Dina mössor, jag håller själv på och stickar en mössa och virkar en keps. Det är roligt när det går fort också.

Ha en bra jobbarnatt och en skön fredag.

Kramis,
Pia

hemma hos lilla mej sa...

Vad härligt sista natten på jobbet och sedan få vara lite ledig.Vad duktig du är med dina mössor.Skoj när saker blir bra.Ha nu en kanonbra natt och en mysig fredag vännen Varmkram Rita ♥

Nina sa...

Många mössor blire! Testa att byta färg med, det kanske blir skoj med en randig mössa.. Du får ha fler tävlingar sen! :) En bra sysselsättning på nätterna gissar jag.

Snart är ditt arbetspass slut för denna gång så sov gott och ha sen en riktigt skön ledig helg!

Kram Nina!

Linruz sa...

Förstår att det känns skönt att vara ledig nu.
Vad duktig du är på att sticka.
Ha en fin fredag.
Kram Lina

Anonym sa...

Hej Mia !
Fin bild den med lyktan. Skönt med ledig helg ! Ja jag är på lite bättre humör i dag !
Ha det så gott ! Kram Annika N

oumberligating sa...

Tack för grantippset! Ska tänka på det tills nästa år! Jag funderar just nu lite allmänt på det här med bloggandet!
Särskilt nu när jag hållit på ett tag, ja, egentligen inte så länge, cirka 1,5 år bara, men det är ju tillräckligt för att "nyhetens behag" ska ha hunnit lägga sig!
En del har ju bloggat betydligt längre än så, men visst märks det en viss avmattning även där, kortare inlägg och färre kommentarer!
Fast jag inbillar mig att man faktiskt ska försöka hålla kontakten med alla man på något sett kommit i kontakt med via sin blogg! Ibland så har man haft samma åsikter och intresse runt samma saker, eller annars har det bara varit en liten kommentar skriven helt på "måfå" någongång!
Trevligt hur som helst!
Jag hade ju en huvudidé när jag började blogga och det var ju att samla folk och åsikter i och kring olika sjukvårdsfrågor på min andra blogg www.jernsaxen.blogspot.com , det gick lite trögt så jag startade upp den här bloggen lite som en "dragblogg" för att locka in lite nytt "blod" på Jernsaxensidan, det gick fint, men även der skedde det en viss avmattning!
Kanske den här kommentaren låter lite "gnällig" det är inte riktigt meningen, det är mer en reflextion över hur det faktiskt förhåller sig ibland med bloggandet!
Nu blir just den här "kommentren" djäkligt allmänt hållen och jag kommer självklart skriva mer personliga kommentarer i framtiden!
Men just idag när det är Fredag och i början på det nya året så vill jag verkligen önska alla nya och gamla bekantskaper i "Bloggssfären" en riktig God Fortsättning och en Trevlig Helg!
PS: Fick några mail om varför jag raderat min blogglista, den är under uppdatering, flera av bloggarna på den har "lagts ner" tråkigt nog! Så nu när den ska återskapas så hoppas jag både att få in "gamla" och "nya" kompisar!
För blogga är kul! Leve Bloggen!
Kram ifrån Den Där Peter Olofsson på Oumberliga Bloggen!

japp sa...

Heeij gooa mia.. såklart jag vill vara me, jag skriver i förra inlägget me då.Men börjar här först.

Hoppas allt är bra annars. Nu har vi helg va.. skönt, jag slutade 6:06, nu är jag ledig tills måndag em kl 14.

Hoppas du får en fin frdag..kram Helén.

Uttan sa...

Kära Du vad Du stickar men det är kul om man hittar nått som ger resultat ganska fort.Å de e så fina mössor.

Konstigt att Du inte kom in på Din sida när Du klickade på Din bild för Jag kan komma in direkt till Dej Hmmm ett mysterium.

I dag är det strålande sol men kallt fast vi ska måla våran kamin så det är inne jobb.
Så skönt för Dej att vara lite ledig nu.
Sköt om Dej!
Kram!

AkH sa...

Vad skönt med lite ledigt efter mycket jobb! Vilken underbar lykta du har. Jag har skrivit i inlägget för utlottningen, då jag självklart vill vara med i denna utlottning. Vad duktig du är på att sticka!
Ha en skön helg!
Kram Anna-Karin
hemochting

Sköna o Gröna Ting sa...

Skönt med lite ledighet nu Mia!!!
Du är så flitig och promenerar in till butikerna, bara tanken för mig gör att hela kroppen knyter sig:(
Har fasiken inte kunnat vistas ute på tre veckor nu och jag känner mig nästan fängslad!!!
Skåning som jag är så klarar jag inte riktigt av kylan Dalsland bjuder på.
Nu har vi 24 minus och det har jag aldrig upplev då jag bodde i Skåne, som max kunde vi ju ha 10-15minus men det var ju väldigt ovanligt.

Jaja, jag har tröstat mig med lite vårblommor och det känns faktiskt lite lättare då.., och så tänkte jag tömma förrådet på julgodiset:(
Ja vet.., men jag har bestämt mig för att ta itu med det när vår nya stepmaskin kommer med posten....!

Ha en skön helg käre vän...
Kram
Marianne

Trin sa...

Har precis hittat till din fina blogg. Kul läsning, hit kommer jag tillbaka!
catrin

Ulla sa...

Hej Mia!
Jag mailade på din mailadress som du hade lagt ut så jag är med och tävlar om en av dina fina mössor!

Skönt med lite ledig helg för dig men själv så jobbar jag till på Måndag då jag är ledig i hela 2 dagar, kanonskönt och behövligt!

Ha nu en skön och fin helg tillsammans med familjen!

Kramar
Ulla

Tess på Tilda och Mamma sa...

Så härligt med lite ledigt, ha en underbar helg.
Kram Theres

fröken knopp sa...

härligt att få vara lite ledig!!
tack för dina goa ord i förra inlägget..!! man blir alltid lika glad..:)

Hoppas att du får en jätte härlig helg!!!

varma kramar elin

Hem och Lycka sa...

Fint med lyktan som lyser. Duktig du är som stickar!

kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade