söndag 10 januari 2016

Begravningar och utjulning!

Fick fin respons på att jag bloggade igår.. Känns härligt.. Tack för det ♡
Nu skall jag bara försöka locka tillbaka alla mina läsare och kanske några nya.. 

Idag är jag supertrött, ja det är ju ganska vanligt att jag är trött så jag är ju van vid det tillståndet.. Ett tag nu har jag varit trött dygnet runt, och det tror jag har med julen och nyår att göra.. Har faktiskt sovit gott om nätterna med.. Men nu några nätter så sover jag dåligt igen och tankarna snurrar.. Fick tips om mindfullness, så skall läsa på lite om det och se..

I natt kollade vi på Lemmy Kilmisters begravning, eller rättare sagt minnesstund, som sändes live via Motörheads Youtube-kanal.. 
Jag har ju haft äran att få plåta honom då de spelat på Sweden Rock Festival, och det är jag idag extra glad för.. Nu träffade jag honom inte personligen, men jag har vänner som gjort det och de tycker att han verkade vara precis så som hans vänner i natt sa.. Rolig, trevlig och ett stort hjärta.. Världen har blivit en stor rockikon fattigare.. R.I.P Lemmy ♡




Så idag är det verkligen inte konstigt att jag är trött.. Kunde inte somna efter vi kollat klart på begravningen, och när jag väl somnade så vaknade jag med jämna mellanrum och tankarna for runt som jag vet inte vad..

Idag har jag börjat att jula ut lite.. Vardagsrummet har fått tillbaka sina gardiner som satt uppe innan julgardinerna kom upp, jag älskar dessa gardiner och de passar så bra till vår nya soffa vi köpte till oss  i julklapp.. Sovrummet och hallen uppe har fått tillbaka sina lampor igen och stjärnorna har fått flytta tillbaka upp på vinden..
Kökets julgardiner får vara kvar till mina nya jag beställt på Jotex kommer, och det skall de göra nästa vecka..



I morgon startar ny vecka, en ny vecka som innehåller jobb, besök hos vän och en begravning.. Min mormor dog strax innan jul och nu är det dags att ta farväl av henne.. Sorgligt, men hon var 94 år och har i stort sett mått bra fram till hon somnade in..

Ha en fin ny vecka!!

3 kommentarer:

Nina sa...

Vad mysigt det ser ut, man får lust att krypa upp i soffan med ett glas vin och en pratstund :) Ja, eller en balja te, och en pratstund för den delen.

Hoppas veckan går bra, med begravning och andra snurrande tankar.
Kramar <3
Nina

Ulla sa...

Så roligt att du har kommit igång igen Mia med bloggen och hoppas du får sova lite bättre och att du också börjar må bättre! Tankar till dig på begravningen!
Kramen
Ulla

Eva sa...

Åh, vad jag har saknat din blogg! Ser fram emot att följa dig igen.
Kram Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade