onsdag 12 december 2012

12-12-12

Idag har det varit en unik dag, ja iaf datumet är unikt. 12-12-12.. Datum med den typen lär dröja läääääänge nu och vi kommer inte att finnas då.. Iaf inte som de personer vi är idag, kanske vi återföds, det återstår att se och jag hoppas det dröjer innan jag får veta..
Kl 12.12 idag så knäppte jag en bild med min iPhone liggandes i soffan..
 Då blev det Gusten som fastnade.. Här sitter han och tittar på alla fåglar som äter av talgbollar och fröautomaten utanför.. Han är nog lite sugen på att ut och jaga, men liiiite för kallt tycket våra katter att det är idag så de har hållt sig inne mest hela dagen..

På facebook blev jag häromdagen inbjuden till ett evenemang som heter 12/12/12 Sverige.. Om man ville vara med på det evenemanget skulle man ta en bild idag och sedan lägga ut den i en grupp med samma namn på flickr.. Där representeras i stort hela Sverige med bilder från just denna historiska dag.. Bilden jag tog var i skymningen över sjön strax nedanför vårt hus..
Om man bor i Olofströms kommun och har lokaltidningen Sydöstran, så har man idag kunnat hitta Gusten i tidningen.. Han vill nämligen bli årets Lussekatt.. Konkurrensen är hård, många fina katter som skickats in, men vi hoppas ju så klart att juryn gillar Gustens bild..

Gustens bild är i mittenraden längst ut till höger.. Klickar ni på bilderna i inlägget så blir de lite större..

Här går Musikhjälpen på datorn, radion eller tv'n all vaken tid.. Tycker det är så kul att se hur svenska folket hjälper till att ge bort saker som skall säljas och folk som ger pengar för en god sak, och så är det tre fantastiska programledare, bra musik och härliga gäster med.. Jag har gett en liten summa och jag önskar att ni som läser detta också gör det.. 50 kr gör att tex en familj kan få rent vatten under en dag.. Just nu har svenska folket skänkt nästan 2,2 miljoner på mindre än två dygn.. Det är tre dygn kvar så mycket pengar till och mycket rent vatten kan fixas till barnen (och dess familjer) i slummen.. Varje dag dör ca 2000 barn pga smutsigt vatten.. Du kan hjälpa med en liten summa.. Gå in på Musikhjälpen så kan ni läsa hur ni gör.. Hoppas du vill vara med och hjälpa rädda dessa barn..

Ha nu en fortsatt fin kväll och en bra torsdag..



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade